Aksünger: "İmam Hatipliler KPSS'ye girmeden memur yapılıyor"
...nda işe başlayan 1.492 personelin, farklı kamu kurumlarına geçtiğini belirten Erdal Aksünger 'Bize gelen bilgiler son üç yılda bunun ikiye hatta üçe katlandığı...
2003-20011 yılları arası Diyanet İşleri Başkanlığında işe başlayan 1.492 personelin, farklı kamu kurumlarına geçtiğini belirten Erdal Aksünger “Bize gelen bilgiler son üç yılda bunun ikiye hatta üçe katlandığı yönünde. Özellikle müdür, müdür yardımcılığı ve şef gibi kilit pozisyonlara, Diyanet İşleri Başkanlığından yatay geçiş yapıyorlar. Böylelikle KPSS sınavı ile yapamadıkları kadrolaşmayı bu şekilde çözüyorlar.” dedi.
DİYANET SIÇRAMA TAHTASI
Diyanetin, Devlette kadrolaşmak için sıçrama tahtası olarak kullanıldığını iddia eden Erdal Aksünger “Son 5 yıldır sınavda sadece İmam Hatip de görülen derslerden KPSS şartı olmadan Diyanete memur alınıyor. Diyanet İşlerine girebilmek için ise İmam Hatip mezunu olmak zorunlu. Diğer okul mezunlarından, kamuya az sayıda ve KPSS şartı ile memur olarak alınırken, İmam Hatip mezunlarını kendi açtıkları sınavla memur yapıyorlar. Başka kurumlar memur almak istediğinde ise Diyanette fazla memur var oradan alın talimatı verip, böylece bütün kurumlara İmam Hatipli memur yerleştirilme gayreti içindeler. Bu dönem neredeyse tüm kamuya Müdür, Müdür Yardımcısı ve Şef olarak Diyanetten memur alıp gönderiyorlar” dedi.
SORU ÖNERGESİ VERDİ
Aksünger TBMM’ye sunduğu önergede,” Diyanet İşleri Başkanlığına KPSS şartı aranmadan, kurumun iç bünyesinde açtığı sınavla alınan personel sayısı kaç kişidir? Son beş yılda bu şekilde alınan personelin kaç tanesi memur yapılmıştır? Gerekçesi nedir? Memur yapılan bu personeller hangi gerekçelerle, hangi kamu kurumlarına yatay geçiş yapmıştır? Yatay geçiş yapan personellerin gittikleri kurumlarda aldıkları görevler nelerdir? Yatay geçiş yapan personellerin Diyanet İşleri Başkanlığında görev yaptıkları süre ne kadardır?” sorularını sordu.
Tahmini okuma suresi: 3 dakika.