Doktorlardan Bakan Müezzinoğlu'na Açık Mektup

İzmir'de, geçen 2 Aralık'tan beri özlük hakları ile çalışma koşullarının iyileştirilmesi talebiyle, muayene için ayırdıkları süreyi 10 dakikaya çıkarıp, daha az hasta bakarak seslerini duyurmaya çalışan Alsancak Nevvar Salih İşgören Devlet Hastanesi doktorları, Sağlık Bakanı Dr. Mehmet Müezzinoğlu'na açık mektup gönderdi.

İzmir'de, geçen 2 Aralık'tan beri özlük hakları ile çalışma koşullarının iyileştirilmesi talebiyle, muayene için ayırdıkları süreyi 10 dakikaya çıkarıp, daha az hasta bakarak seslerini duyurmaya çalışan Alsancak Nevvar Salih İşgören Devlet Hastanesi doktorları, Sağlık Bakanı Dr. Mehmet Müezzinoğlu'na açık mektup gönderdi.

Alsancak Nevvar Salih İşgören Devlet Hastanesi'nde görevli doktorlar geçen 2 Aralık'tan beri özlük hakları ile çalışma koşullarının iyileştirilmesi, üzerlerindeki performans odaklı baskının kaldırılması talebiyle, her bir hastayı muayene için ayırdıkları süreyi 10 dakikaya çıkarıp, daha az hasta bakarak seslerini duyurmaya çalışıyor.

Doktorlar son olarak Sağlık Bakanı Dr. Mehmet Müezzinoğlu'na bir mektupla seslendi. Mektupta, "Hastanemiz uzman hekimleri 2 Aralık'tan bu yana bir etkinlik yapıyorlar. Bunu 'eylem' olarak tanımlamadık, çünkü aslında yaptığımız ya da yapmaya çalıştığımız şey, 'anormal olan bir durumu normale çevirmekten' ibarettir" diyen hekimler, amaçlarının hastalara hak ettikleri muayene süresini ayırmak olduğunu belirtti. Dünya Sağlık Örgütü'nün (DSÖ) her hastaya 20 dakika muayene süresi ayrılmasını önerdiğine dikkat çeken doktorlar şöyle devam etti: