İzmirlilere kötü haber: Ulaşım fiyatları GÜNCELLENİYOR

Yeni yılla birlikte İzmir'de toplu ulaşıma zam geliyor. 1 Ocak 2015 tarihi ile mevcut tarifeye zam kararı alan İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent içi ve ilçe ulaşım ücretlerinde yüzde 9 ila 12 oranında artışa gitmeyi planlıyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden yeni yılla birlikte çok önemli bir zam kararı geldi. Ege Postası’ndan Erman Şentürk’ün haberine göre ESHOT Genel Müdürlüğünce hazırlanan yeni toplu ulaşım tarifesi otobüs, metro, vapur ve İZBAN’da taşıma ücretlerine yüzde 9 ile 12 arasında zam geliyor.

İŞTE YENİ TARİFE

Yapılacak zamlarla birlikte tam bilet fiyatlarına 25 kuruş, öğrenci biletlerine ise 15 kuruş zam yapılırken tarifeye göre tam bilet fiyatları 2 TL’den 2,25 TL’ye, öğrenci bileti fiyatları 1,10 TL’den 1,25 TL’ye, öğretmen bileti fiyatları ise 1,40 TL’den 1,60 TL’ye yükselecek.

GECE BİNİŞLERİ DE ARTIYOR

Zamlar bununla da sınırlı değil. Havalimanı ulaşımında vatandaşların cebinden 50 kuruş daha fazla çıkacak. ESHOT Genel Müdürlüğü’nce hazırlanan yeni zam paketine göre havalimanı otobüsleri için biniş ücreti, 4 TL’den 4,50 TL’ye çıkartılırken, gece boyunca saat başı hizmet veren “Baykuş” seferlerinde de tam biniş 4 TL’den 4,50 TL’ye, öğrenci 2,20 TL’ye öğretmen ise 2,80 TL’den 3,20 TL’ye getirildi.

PASO UYGULAMASI GERİ DÖNÜYOR

Geçmişte vatandaşlara uygun fiyatlı ulaşım imkanı sunan  paso uygulaması da yeni tarife ile birlikte yeniden uygulamaya giriyor. Başlayacak 52 kontörlük paso kart uygulaması ile birlikte, kartla biniş yapanları her sefer için 2 lira kontör ücreti ödeyecek. Peşin bedeli 105 TL olarak belirlenen kartlar zamsız tarifeye göre fiyatlandırılacak.

İLÇELER DE NASİBİNİ ALDI

Zamlardan ilçelerde nasibini aldı. Urla, Seferihisar, Torbalı gibi ilçelere biniş ücretlerinde tam 3 lira 50 kuruştan 3 lira 95 kuruşa, öğrenci 1 lira 90 kuruştan 2 lira 15 kuruşa, öğretmen ise 2 lira 10 kuruştan 2 lira 40 kuruşa çıkarıldı.

60 YAŞA ZAM YOK

Hazırlanana yeni tarife uyarınca 60 yaş kartlarında zam öngörülmedi. 100 TL olan kart ücreti aynı kalırken, 3-5 biniş kartlarında ise indirime gidildi. 2 binişlik kartların 6,50 TL’den 5,50 TL’ye, 3 binişlik kartlar 9,40 TL’den 7,75 TL’ye, 5 binişlik kartların ücreti ise 15,20 TL’den 12,25 TL’ye düşürüldü.Diğer yandan 90 dakika uygulaması ise devam ediyor.