Mehmet Murat Çalık İçin 'Hayati Tehlike' Uyarısı

Lenfoma şüphesiyle ameliyat edilen ve yeniden cezaevine sevk edilen Beylikdüzü Belediye Başkanı Mehmet Murat Çalık, yeniden hastaneye kaldırılarak yoğun bakıma alındı.

 Eşinin 'tahliye edilmesini bekliyoruz' dediği Murat Çalık sabah saatlerinde anjiyoya alındı.23 Haziran'da sağlık sorunları nedeniyle cezaevinden hastaneye sevk edilen ve bir operasyon geçiren Murat Çalık önceki gün cezaevine gönderilmişti. Zehra Evin Çalık, eşi Murat Çalık'ın anjiyoya alındığını açıkladı.

Çalık dün tekrar rahatsızlanarak yeniden hastaneye sevk edilmiş, hazırlanan hastane raporunun detayları da ortaya çıkmıştı. Raporda, “Akut Myeloid Lösemi (AML M4)” ve “mukoepidermoid karsinom” tanısı konulan Çalık için cezaevi şartlarının hayati risk oluşturabileceği vurgulandı.Raporda, "Hastanın mevcut haliyle R tipi Kapalı veya Açık Ceza İnfaz kurumlarında kalması gerekmez. Hasta mevcut cezaevi koşullarında hayatını yalnız idame ettirebilmekle birlikte Akut Myeloid Lösemi tanısı ile ilişkili önemli bir husus göz önünde bulundurulmalıdır. Hastanın lösemi nüksü oranının sınırda olması sebebiyle cezaevi şartları hayati tehdit edici riske katkıda bulunabilir. Hasta, lösemi nüksü açısından yüksek riskli kabul edilmiş olup, yakın hematolojik takibi uygun olacaktır. Cezasının konutta infazına uygunluğu hakkındaki kararın, Adli Tıp Kurumu tarafından verilmesi uygundur." ifadelerine yer verildi.

YOĞUN BAKIMA ALINDI

Çalık'ın sağlık durumuyla ilgili yeni bir gelişme yaşandı. Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) üyesi Çağla Biçer, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, tutuklu Beylikdüzü Belediye Başkanı Mehmet Murat Çalık’ın sağlık durumunun ciddileştiğini ve yoğun bakıma alındığını duyurdu. Biçer’in aktardığına göre, Çalık önce Buca Devlet Hastanesi’ne, ardından da tıbbi değerlendirme süreci başlamadan İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne nakledildi.'

ANJİYO PLANLANIYOR'

Lenfoma şüphesiyle kısa süre önce ameliyat edilen Çalık’ın, hastanedeki ilk değerlendirme sonucu koroner yoğun bakım ünitesine yatırıldığı belirtildi. CHP’li Biçer, “Yapılan ilk incelemeler sonucunda koroner yoğun bakıma yatışı yapılmış, yarın (bugün) anjiyo işlemi planlanmaktadır. Kamuoyunu süreç ilerledikçe bilgilendirmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

SÖZCÜ