Özfatura: "İzmir'in öncelikli sorunu stat değil"

Ege Lojistik Derneği'nin (ELODER) düzenlediği Körfez Lojistik Buluşmalarının konuğu olan İzmir Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Burhan Özfatura, yaptığı konuşmasında İzmir'in gelişmesine katkı sağlayamadıklarını belirterek hem yerel hem de merkezi yönetimi eleştirdi.

 

Üçyol – Üçkuyular hattına kimseyi bindirmiyorum

Türkiye’de tek adamlık yönetim anlayışının yerelden merkeze kadar her yere sirayet ettiğini ve belediyelerin nitelikli personel çalıştırılmamasından dolayı hizmetlerin aksadığını anlatan Özfatura, “2002 ile 2012 arasında İzmir’e Ankara’dan gelen pay 13 kat arttı. Belediyelerin para sıkıntısı yok. Ne iş olsa yaparım abi diyen vatandaşı alıp da iş yapacak elemanları bir araya toplayamazsan düzenli çalışma ortamı yok oluyor. İzmir varlık içinde yokluk çekiyor. İnanın kendi çoluk çocuğuma metronun Üçyol’dan Üçkuyular’a kadar olan kısmına binmeyin diyorum. Şakır şakır sular akıyor. Tek adam yönetimleri anlayışı bu. Türkiye’de de böyle. Her şeyi sayın cumhurbaşkanımız biliyor. Baştan aşağı aynı uygulama gidiyor. Halbuki istişare bizim inancımızda da en önemli düşünce” dedi.

Çin’den aspirin bile almam

İzmir’in kaynakların plansız ve yerliden yana kullanılmadığını savunan Özfatura, “Türkiye tam bir israf yerine döndü yurt dışına başta İspanya olmak üzere milyarlarca dolar gidiyor. Biz Avrupa’da en çok otobüs üreten ülkeyiz. Ama bizim belediyelerimiz Avrupa’dan satın alıyor. Gidip Çin’den metro vagonları alıyoruz. Ben Çin’den aspirin bile almam” dedi.

İzmir’in öncelikli sorunu stat değil

İzmir’in denizinin bir lütuf olduğunu ve Alsancak Stadı ile ilgili yapılan yorumların yersiz olduğunu belirten Özfatura, “Stat, bulunduğu yerden kaldırılması gerekir. Stadın yeri trafiğin canına okuyan bir rezalettir. Onun yerine İzmir’in diğer ilçelerine 3 – 4 tane stat yapabilirsiniz. İzmir asırlardır liman şehri olmuş ve bundan sonra olmak zorunda. İzmir deniz ticaretini ithalat ve ihracat potansiyelini geliştirmek zorunda. Bunun yanı sıra Körfez’e en az 5 adet yat limanı yapılmalı. Yat limanı demek döviz darphanesi demek. Yatı olan parasını harcamaktan kaçınmıyor. Dört ay sende kışladı mı tamam. Hala Göztepe stadı mı olsun Karşıyaka stadı mı olsun. Ben küçüklüğümden beri Göztepeliyim ama biz temel para getirecek sektörlerden kazanamıyoruz” dedi.

EXPO’ya değil fuarımıza yatırım yapalım

İzmir’in başarısız geçen EXPO adaylık sürecini de eleştiren Burhan Özfatura, “Türkiye’ye olimpiyatlar da dahil olmak üzere bu tür organizasyonları asla vermezler. Buralar rantın yüksek olduğu yerler. Böyle gösteriş işlerinden kaçınalım. Turist çekmek için çok daha güzel argümanlarımız var. O paranın 10 da biriyle bunu sağlayabiliriz. Sadece bu yüzden zamanında Universiade’nin yapılmasına karşı çıktım. Ne oldu. Değil yerli basında, yabancı basında bile yer almadı. Bizim elimizde zaten fuarımız var onu değerlendirmeliyiz. Enternasyonal fuarımız çok daha önemli” dedi.

Çanakçı, lojistikçilerle bir araya gelecek

Toplantıda konuşan ELODER Yönetim Kurulu Başkanı Osman Doğrucu ise geçtiğimiz günlerde Alman hükümetinin aldığı karar sonrasında şoförlere getirilen saatlik 8,5 Euro’luk ek ücretin nakliye şirketlerini zorlayacak bir karar olduğunu söyledi. Doğrucu, 3 Şubat’ta yapılacak olan Körfez Lojistik Buluşmaları’nın 4’üncüsüne KOSGEB İzmir Güney Hizmet Merkezi Müdürü Mustafa Çanakçı’nın katılacağını ve destek ve hibe krediler hakkında bilgiler vereceğini söyledi.